Info 0

Kundtjänst - Kontakta oss

Om du har några frågor vänligen kontakta oss i formuläret nedan. Frågor som sänds via formuläret blir besvarade inom 48 timmar mån-fre.

Välj ett ämne för vanliga frågor och svar

Var kan jag se min orderstatus?

Om du har ett konto hos oss kan du se din orderstatus ”mina sidor”. Om du lagt din order som gäst är du välkommen att kontakta kundtjänst.  När din order är sänd skickas ett spårningsnummer ut till din mejladress.

Jag saknar min faktura från Klarna för min beställning.

Fakturor från Klarna skickas till den e-postadress du angav för din beställning. Kolla i din mail och ta gärna en titt i din skräppost-mapp eftersom den ibland kan försvinna i spam-filtret. Kontakta Klarna om den fortfarande saknas så skickar dem ut den på nytt till dig. Observera att det kvitto du fick med i din order inte är en faktura.

Vilka betalningsalternativ finns det?

Du kan välja att betala med Klarna Checkout eller som företag. I kassan finns alternativen faktura, konto, kort, banköverföring och Klarna Direkt. Ibland erbjuds du också att betala med Klarnas kampanjer. Läs mer om deras kampanjer i kassan.

Kan jag beställa om jag bor utomlands?

Ja, vi har även en finsk, norsk, dansk och engelsk butik. Dessa når du genom att byta land upp till höger på hemsidan.

Varför fungerar inte min rabattkod?

Om du har en rabattkod som du vill använda dig av, klickar du på länken för rabattkod- eller presentkortskod i kassan. Det är viktigt att du skiljer på stora och små bokstäver när du skriver in koden. Har du hittat en rabattkod på internet som inte fungerar kan det hända att rabattkoden inte är giltig längre eller att den inte finns hos oss. Kontakta Kundtjänst om du har frågor.

Min order innehåller beställningsvaror. Hur lång leveranstid är det?

Om din order innehåller beställningsvaror blir leveranstiden lite längre. Du ser den uppskattade leveranstiden för specifika varor innan dessa läggs i varukorgen. Din beställning skickas sedan från vårt lager när hela din order är komplett. Önskar du delleverera din order vänligen kontakta oss efter du lagt ordern.

Vad kostar frakten?

Vår frakt varierar beroende på vikt och fraktsätt. Du ser aktuell frakt när du lagt varor i varukorgen

Hamnar mitt paket i brevlådan eller hos postombudet?

Ditt paket hamnar i första hand i brevlådan om detta inte får plats i brevlådan hamnar det hos ombud. Du får då en sms- eller brev avisering om vart du kan hämta paketet. Handlar du som företag skickas ditt paket som företagspaket

Kan jag hämta min beställning på ert lager i Falkenberg?

Kontakta kundtjänst för möjligheterna till detta.

Kan jag få mängdrabatt?

Vill du köpa ett större antal av en produkt till ditt företag ber vi dig kontakta oss på support@vardvaskan.se med artikelnummer och antal samt när du behöver ha varorna levererade så återkommer vi till dig inom kort med en offert.

Finns varan i lager?

Större delen av våra produkter finns för omgående leverans. Om en vara inte finns i lager står det beställningsvara på produkten samt hur lång tid det tar innan den skickas.

Jag hittar inte en specifik produkt på er hemsida, kan ni ta in den i sortimentet åt mig?

Vi försöker att kontinuerligt utöka vårt sortiment, berätta gärna vad du saknar genom att kontakta oss på support@vardvaskan.se. Vi lovar att göra vårt bästa för att ta in de produkter våra kunder efterfrågar.

Jag har hittat en vara på er hemsida där det står att produkten utgått, vad betyder det?

Om en produkt är slut kan du fylla i din e-post på produktsidan för att få mail när den åter finns på lager igen.

Har ni någon produktkatalog ni kan skicka hem till mig?

Vi har ingen katalog då vi hela tiden utökar och förnyar vårt sortiment. Då vi uppdaterar vårt utbud så ofta, ändrar färger och tar in nya modeller och produkter så blir en katalog fort inaktuell tyvärr. På hemsidan kan ni även se om en vara är slut eller om vi för tillfället har en kampanj, så kika in där för att se hela utbudet.

Min produkt gick sönder eller var inte som utlovat. Vad gör jag nu?

Kontakta vår kundtjänst och beskriv vad som hänt så hjälper vi dig. Bifoga gärna bilder på eventuella skador på din produkt i ditt mail för snabbare ärendehantering. Skicka inte tillbaka felaktiga varor utan att ha varit i kontakt med vår kundtjänst först.

Det saknas en produkt i mitt paket.

Det ska det förstås inte göra! Kontakta vår kundtjänst tillsammans med ditt ordernummer och vad som saknas i ditt paket så hjälper vi dig.

Hur skickar jag tillbaka mina varor?

I ditt mottagna paket finns returinstruktioner tillsammans med en fraktsedel för enkel retur och byte

Gör så här:

1. Förpacka produkten/produkterna ordentligt i dess originalförpackning(ar). Se till så att alla eventuella tillbehör följer med.

 2. Paketera sedan produkterna i lämpligt emballage (behöver ej vara i den kartong/påse ordern kom fram i) tillsammans med kvittot du fick med i ditt paket. 3. Fyll i retursedeln angående retur/byte och lägg i paketet.

 4. Fäst fraktsedeln på emballagets utsida och lämna paketet på Postens serviceställe och se till att få ett kvitto på inlämningen. Retursedeln är förbetald och debiteras dig med 49 kr när varorna kommer till oss. Se till att retursedeln sitter fast ordentligt och inte har några skavanker.

 Så snart vår returavdelning har mottagit och godkänt din retur rapporteras detta till Klarna som sedan hanterar din återbetalning. Observera att det kan ta upp till 14 dagar från att du skickat in din retur tills att den är behandlad.

Kan jag ångra mitt köp?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt. Observera att ångerrätten ej gäller på underkläder med bruten plombering, smutsiga varor samt varor med trasigt emballage. Namnbrickor tillverkas unikt för dig som kund därför har vi inte heller bytesrätt på dessa. Om du anser att något är fel med din namnbricka så kontakta kundtjänst innan du sänder tillbaka din namnbricka.

Kan jag avbeställa min order?

Förutsatt att vi inte hunnit packa och skicka iväg din order får du självklart avbeställa den. Kontakta vår kundtjänst med ditt ordernummer så hjälper vi dig. Har paketet hunnit gå iväg får du istället returnera ordern till oss när du mottagit den.

Jag vill lägga till/ta bort en vara i min beställning.

ontakta vår kundtjänst och meddela oss ditt ordernummer samt vad du vill ändra i din order så ser vi om vi kan ordna det.

Kan ni sponsra min blogg eller mitt evenemang?

Kanske! Kontakta oss med lite mer information om vad du tänkt dig så återkommer vi med ett svar inom kort.

Hur avanmäler jag mig från ert nyhetsbrev?

Detta gör du enklast genom att klicka på länken längst ner i nyhetsbrevet.

Kontaktinformation

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss. Kolla gärna på svaren nedan då det finns chans att din fråga redan finns besvarad.

Telefon
0346-122 12
Måndag - Torsdag: 9:00 - 16:00
Fredag: 9:00 - 15:30
Lunchstängt 12:00 - 12:30

E-post
support@vardvaskan.se

Adress
Vårdväskan AB
Oktanvägen 17
311 32 Falkenberg