logo
FavoriterFavoriter

Frakt & returer

Leveranstider

Din beställning skickas vanligtvis inom 1–3 arbetsdagar. Följande undantag kan förekomma:

Ej lagerförda varor beställs vid efterfrågan. Mer information om vad som gäller för respektive vara hittar du på produktsidan vid orderläggande.

Namnskyltar, muggar och andra produkter som tillverkas vid beställning kan ta två extra arbetsdagar att producera.

Har din order inte skickats inom förväntad tid och du önskar få information om orderstatus, är du alltid välkommen att kontakta vår Kundtjänst.

Vad kostar frakten?

Vi tar ut en fraktavgift baserat på vilket leveranssätt du väljer. Detta innebär att fraktkostnaden kan variera mellan 49kr och 149kr. Du ser den aktuella fraktkostnaden när du slutför ditt köp i kassan.

Var är mitt paket?

Har du lagt en beställning men ännu inte mottagit ditt paket? Klicka här för att spåra ditt paket.

Returer

Om du inte är nöjd med din beställning eller om du har beställt fel storlek eller modell, är du välkommen att returnera dina produkter till oss inom 30 dagar från att du mottagit din beställning. Alla varor som returneras ska vara i ursprungsskick, ha kvar etiketter och ligga i originalkartong. Stödstrumpor och underkläder får ej returneras om de provats och de måste ha kvar plomberingen och ha obruten förpackning. Skor får enbart vara provade inomhus på rent och torrt golv. Namnskyltar tillverkas utefter varje unik beställning och går därför ej att returnera. Om smuts, sminkfläckar eller dylikt finns på varan du returnerar kan vi komma att neka din retur. Du kommer då inte få någon återbetalning.

Saknar du retursedel?

Vill du returnera hela eller delar av din beställning med saknar retursedel i ditt paket? Om ditt paket har levererats med Postnord ber vi dig att kontakta oss via mejl (support@vardvaskan.se) eller via chatten på vår hemsida (vardvaskan.se). Du kommer att få en QR-kod skickad till dig som du kan visa upp hos närmaste postombud för att få en retursedel utskriven. Vänligen bifoga din följesedel i paketet och notera returkoden vid de produkter som du vill returnera.

Behöver jag betala returavgift?

Om du som privatperson önskar returnera en vara tar vi ut en returavgift på 39kr som dras av från återbetalningen på din order. Företagskunder betalar ingen returavgift.

Hur gör jag en retur?

I varje beställning med Postnord som speditör finns en bifogad retursedel och returfraktsedel. Fyll i retursedeln och lägg den tillsammans med varan du önskar returnera i en låda som klarar av transporten. Använd gärna samma låda som du mottog din beställning i, för att värna om miljön.

Klistra returfraktsedeln på ditt paket – om du använder samma låda som du fick din beställning i är det viktigt att du klistrar returfraktsedeln ovanpå tidigare adressetikett. Lämna in paketet hos ett ombud.

Saknar du retursedel eller returfraktsedel ber vi dig kontakta vår Kundtjänst. Har du mottagit din beställning via Budbee, ta del av informationen nedan.

Hur gör jag en retur via Budbee?

Fyll i retursedeln som är bifogad i din beställning och lägg den tillsammans med varan du önskar returnera i en låda som klarar av transporten. Använd gärna samma låda som du mottog din beställning i, för att värna om miljön.

Gå till din order i Budbee-appen och boka din retur. Du kan välja om paketet ska hämtas vid din dörr eller returneras via paketskåp.

Vill du att paketet ska hämtas upp vid din dörr bokar du upphämtningstid via appen.

Vill du returnera varan via paketskåp får du en tillfällig pinkod som kan användas på ett specifikt skåp, där du lämnar in din vara.

Har ni mottagit min retur?

Du kommer att få en returbekräftelse till mejladressen du uppgivit vid din beställning så fort vi har mottagit och behandlat din retur. Det kan ta 1–5 arbetsdagar från att din retur är mottagen till att den blir behandlad. Har det gått mer än 14 dagar sedan du gjorde din retur och du ännu inte hört något från oss, ber vi dig att kontakta vår Kundtjänst.

Vad händer efter att ni har mottagit min retur?

När vi har mottagit och behandlat din retur skickar vi ett mejl till dig med returbekräftelse. Har du redan betalat för den returnerade varan gör vi en återbetalning till dig, där summan för frakt- och returkostand dras av. Återbetalningen sker på samma sätt som du har betalat till oss och det tar vanligtvis 3–5 bankdagar innan pengarna syns på ditt konto.

När vi har mottagit och behandlat din retur skickar vi ett mejl till dig med returbekräftelse. Har du redan betalat för den returnerade varan gör vi en återbetalning till dig, där summan för frakt- och returkostand dras av. Återbetalningen sker på samma sätt som du har betalat till oss och det tar vanligtvis 3–5 bankdagar innan pengarna syns på ditt konto.

Om du har valt faktura som betalningssätt uppdateras fakturan efter att din retur har mottagits av vår returavdelning.

Om du endast returnerat delar av din beställning kommer ursprungsfakturan från Klarna att uppdateras till ett nytt belopp. Varan som du har returnerat krediteras från fakturan och kostnaden för returen läggs till.  

Var noga med att betala fakturan eller flytta förfallodatumet för att inte få påminnelse från Klarna. Detta gör du via Mitt Klarna på klarna.com eller genom att ringa till Klarna på 08-120 120 10. Observera att det är du som kund som är ansvarig för att pausa din faktura i väntan på att returen hanteras, för att inte få eventuella påminnelseavgifter eller räntekostnader. Har du redan betalat hela din faktura sätts beloppet för den returnerade varan tillbaka till dig och kostnaden för returen dras av från beloppet.

För dig som beställer som företagare kommer det inte någon ny/justerad faktura, utan du mottar i stället en kreditfaktura.